کد خبر: ۱۸۷۶۱۳
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۴
فرمانده انتظامی مازندران از آزادسازی ۲۵ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی به ارزش بالغ بر ۴۳۰ میلیارد ریال در شهرستان نور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از پایگاه خبری پلیس سردار مرتضی میرزایی اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی بر تغییر کاربری غیر قانونی و انجام ساخت و ساز در بخش قابل توجهی از زمین‌های کشاورزی شهرستان نور، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی آن شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: پس از هماهنگی های قضائی و با همکاری نمایندگان جهاد کشاورزی شهرستان زمین‌های مورد نظر شناسایی و در اقدامی عملیاتی دیوارکشی‌ها و بنا‌های احداث شده در این زمین‌ها تخریب شد .

فرمانده انتظامی مازندران تصریح کرد: در این عملیات ۲۵ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی که به تصرف زمین خواران در آمده بود رهاسازی و در اختیار بخش کشاورزی قرار گرفت.

این مسؤول با بیان اینکه ارزش زمین‌های رهاسازی شده از چنگ زمین‌خواران را برابر نظر کارشناسان بالغ بر ۴۳۰ میلیارد ریال عنوان کرد، گفت: در این ارتباط پرونده قضائی برای ۲ نفر تشکیل و متهمان در اختیار مرجع قضائی گرفتند.

 میرزائی با اشاره به اینکه تجاوز به اراضی ملی و کشاورزی تجاوز به حقوق همه مردم به ویژه نسل آینده این کشور است، تصریح کرد: هرگونه تصرف و ساخت و سازهای غیر مجاز در زمین‌های کشاورزی موجب اخلال در خودکفایی کشور در بخش کشاورزی و رواج بیکاری در جامعه خواهد شد.

فرمانده انتظامی مازندران با بیان اینکه زمین خواران بدون در نظر گرفتن حق عامه مردم در بهره‌مندی از نعمت‌های خدادادی با هدف رسیدن به سودهای کلان اقدام به تصرف، تفکیک و فروش زمین و منابع طبیعی می‌کنند.

وی در پایان از مردم خواست که قبل از خرید و یا اقدام به ساخت و ساز حتما از مراجع قانونی آن اقدام کنند.

*باند سارقان سیم برق شرق مازندران متلاشی شد

سید موسی حسینی، جانشین انتظامی مازندران اظهار کرد: در پی وقوع چندین فقره سرقت سیم و کابل برق در شهرستان‌های نکا، بهشهر، گلوگاه، میاندورود، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس آگاهی و کلانتری شهرستان نکا به ۲ سارق سابقه‌دار مشکوک و با رصد اطلاعاتی و به محض حضور در شهرستان نکا در یک عملیات ضربتی پس از هماهنگی قضائی، سارقان را دستگیر کردند.

جانشین انتظامی استان مازندران با اشاره به اینکه سارقان دستگیر شده تاکنون به ۴۲ فقره سرقت سیم و کابل برق در استان مازندران و گلستان اعتراف کردند، خاطرنشان کرد: سارقان با شگرد خاص و با لباس اداره برق و خدمات شهرداری در ساعات پایانی شب اقدام به سرقت و پس از انتقال اموال مسروقه به استان‌های همجوار اقدام به فروش سیم و کابل برق سرقتی می‌کردند.

حسینی در خاتمه به نقش مشارکت شهروندان در برقراری امنیت اشاره کرد، گفت: شهروندان ضمن توجه به هشدارهای انتظامی در صورت برخورد با هرگونه مورد مشکوک موضوع را بلافاصله با شماره تماس۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

*کشف ۴۳ کیلو گرم تریاک و دستگیری ۲ سوداگر مرگ در محور هراز

علیرضا ثقفی، رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان اظهار کرد: در اجرای طرح مبارزه با قاچاقچیان موادمخدر، ماموران عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی از فعالیت باند تهیه و توزیع مواد مخدر با خبر شدند.

وی افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی، اعضای باند تهیه و توزیع موادمخدر که با استفاده از خودرو از استان تهران به سمت مازندران در محور هراز اقدام به قاچاق موادمخدر می‌کردند، شناسایی شدند.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر مازندران با اشاره به شناسایی خودروی متهمان در محور هراز از هماهنگی قضائی برای دستگیری متهمان خبر داد، اضافه کرد: با همکاری پلیس مبارزه با موادمخدر شهرستان آمل در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه، خودرو متهمان متوقف و در بازرسی از آن ۴۳ کیلوگرم تریاک کشف شد.

وی به دستگیری ۲ متهم از اعضای باند موادمخدر اشاره کرد، گفت: متهمان پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

 ثقفی از شهروندان خواست: برای رسیدن به جامعه‌ای آرمانی و جلوگیری از هرگونه ناهنجاری‌های اجتماعی با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخباری در این زمینه را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام دارند.

*کشف ۴۵ میلیارد ریال انواع کالاهای احتکاری در مازندران

محمد محمدپور، رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران اظهار کرد: به منظور برخورد با قاچاق و احتکار کالاهای اساسی در استان مازندران طرح سراسری مبارزه با احتکار و گرانفروشی، موضوع در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی افزود: در اجرای این ماموریت، کارآگاهان اداره اطلاعات و عملیات پلیس امنیت اقتصادی استان با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی ۴ انبار احتکار کالا در سطح استان شدند.

 رئیس پلیس امنیت اقتصادی مازندران تصریح کرد: با هماهنگی مرجع قضائی و همکاری کارشناسان ادارات صمت، ماموران در بازرسی از این انبارها در مجموع ۴۵ دستگاه لوازم خانگی، ۳ هزار قلم انواع مواد شوینده، ۲ تن برنج و ظروف پلاستیکی کشف کردند.

این مسؤول ارزش کالاهای کشف شده در اجرای این طرح را برابر نظر کارشناسان مجموعا بالغ بر ۴۵میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: متصدیان این انبارها پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان مازندران اضافه کرد: هدف از احتکار و قاچاق کالا منفعت طلبی و سوء استفاده از نیازمندی‌های عمومی است.

وی در پایان یادآور شد: شهروندان در صورت شناسایی محتکران و عاملان ایجاد ناامنی در نظام اقتصادی جامعه، مراتب را به مراجع قضائی و انتظامی اطلاع دهند.

*کشف ۶ کیلوگرم تریاک از یک توزیع کننده مواد مخدر در قائم شهر

مهدی خادمی، فرمانده انتظامی شهرستان قائم شهر اظهار کرد: در ادامه مبارزه همه جانبه با معضل مواد مخدر، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان از فعالیت یک توزیع کننده مواد مخدر در یکی از محله های این شهرستان با خبر شدند.

وی افزود: با برنامه ریزی انجام شده، محل مورد نظر به صورت نامحسوس تحت کنترل و مراقبت عوامل انتظامی این شهرستان قرار گرفت و پس از هماهنگی با مقام قضائی، مأموران با انجام عملیاتی هدفمند، فرد مورد نظر را دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهش موفق به کشف ۶ کیلو و ۴۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک و حشیش شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان قائم شهر در پایان با بیان اینکه متهم دستگیر و در این عملیات جهت سیر مراحل قانونی تحویل دستگاه قضائی شد، گفت: مبارزه با قاچاق و مواد مخدر از مهم‌ترین اولویت‌های کاری پلیس است و نیروی انتظامی با تمام توان با این موضوعات برخورد قاطع خواهد کرد.

*کشف ۴ کیلوگرم موادمخدر در رامسر

سید جلیل نبوی، فرمانده انتظامی شهرستان رامسر اظهار کرد: در راستای تداوم اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و پاکسازی نقاط آلوده و در پی دریافت گزارشی مبنی بر توزیع مواد مخدر، شناسایی و دستگیری سوداگران در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وی افزود: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان پس از چندین روز تعقیب و مراقبت در نهایت موفق به شناسایی و دستگیری یکی از توزیع کنندگان موادمخدر شدند که در بازرسی از منزل وی مقدار ۴ کیلوگرم مواد مخدر تریاک را کشف کردند.

  فرمانده انتظامی شهرستان رامسر با اشاره به اینکه در این راستا یک نفر توزیع کننده دستگیر شد، بیان کرد: متهم پس از تشکیل پرونده به همراه مواد مکشوفه برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان رامسر در پایان ضمن تاکید بر همکاری و ارتباط مداوم با پلیس، از شهروندان خواست: درصورت مشاهده و برخورد با هرگونه جرم و ناهنجاری و موارد مشکوک در شهرستان و یا خبر فروش مواد مخدر ، مراتب را از طریق تلفن فوریت های پلیس۱۱۰ اعلام تا نسبت به دستگیری مجرمان و متخلفان اقدام شود.

انتهای پیام/۸۶۰۵۱/غ

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار